• CARREER AT SCHEIDT & BACHMANN - APPLY NOW

    Zelfstandige Financial Controller (M/V)

    Systemen-voor-Openbaar-Vervoer

    Ben jij ready voor een zelfstandige eindverantwoordelijke functie als Financial Controller? Ben je toe aan je volgende stap in de richting van Business Control, en heb je daarmee al enige ervaring? Houd je van een uitdagende brede functie, zowel operationeel als werken met project control en business cases? Werk je graag direct samen met Directie en professionals in de business, die snel schakelen? Dit is je kans!

    Een functie met goede arbeidsvoorwaarden: salaris tussen €4.100-€4.600 (op basis van fulltime).
    Je controleert, doorgrondt en denkt mee de financiële performance, project control en P&L reporting optimaal in te richten. Verantwoordelijk ben je voor de financiële administratie en werkt met Twinfield en Basecone, statutaire jaarrekeningen, consolidaties, en je bewaakt het audit proces. Dat doe je samen met de financieel administratief medewerker.
    De Financial controller zit dicht op onze operationele business. Je stemt de budgetten en realisatie af, en bespreek je de cijfers met het team. Je zet jouw ervaring in op de doorontwikkeling van het financiële management van de organisatie.
    Je helpt de managers en managing director bij het nemen van goede onderbouwde en doordachte strategische beslissingen. Je zorgt voor periodieke afstemming van korte en lange termijn financiële prognoses met het Duitse moederbedrijf.
    Een bijzondere extra businesstaak heb je de financiële transactieverwerking van OV-chipkaarten en validatierapporten te monitoren en in control te houden.

    • Voorbereiden en maken van periodieke rapportages, jaarcijfers, en winst- en verliesrapportages;
    •  Analyse van financiële resultaten
    • Verzorgen van liquiditeitsprognoses en cashmanagement
    • Opstellen en monitoren van key performance indicators
    • Monitoren en controleren van het bedrijfsproces
    • Met een toekomstgerichte blik analyseer en verbeter je de financiële processen binnen de business.
    • Ondersteunen en bewaken van de budgettering.
    • Analyeseren rapportere van eventuele afwijkeingen vergeleken met contractafspraken en voorspellingen.
    • Opstellen van businesscases, planningen en kostprijsberekeningen.

     

    Uitdagende werkomgeving

    • Je werkt in een business met fysieke Producten en ook IT services in de OV-sector: een uitdagende combi om mee te werken.
    • Innovatieve betaalsystemen waarbij het om miljarden aan financiële transactieverwerking gaat. In control blijven is voor ons van groot financieel belang! Ook in de toekomst.
    • Je werkt in een klein internationaal georiënteerd team, met veel betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Een ondernemende sfeer bij een grote speler.
    • Proactieve interne samenwerking, ook met de collega’s van de Duitse moederorganisatie. Dat vraagt om communicatietalent, assertiviteit en daadkracht.
    • Divers is het externe contact met het accountantskantoor, de grootste klant Translink en OVbedrijven, en product en IT leveranciers.

     

    Systemen voor Openbaar Vervoer

    Scheidt & Bachmann Nederland in Utrecht levert o.a. de OV-chipkaart oplaad- en ophaalautomaten en kaartverkoopautomaten.
    Voor heel Nederland verzorgen wij de installatie, het onderhoud en systeem monitoring vanuit ons hoofdkantoor in Utrecht.
    We zijn volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe betaalmogelijkheden in het openbaar vervoer (o.a. bankpas, mobiel, etc.).
    Het Load Agent BackOffice IT systeem is het centrale systeem dat in verbinding staat met alle Scheidt & Bachmann apparaten die OV- chipkaart transacties maken (zoals bijvoorbeeld de gele oplaadapparaten bij supermarkten zoals Albert Heijn, Jumbo en COOP).

     

    Welke kennis en ervaring helpen je succesvol te zijn, en energie te krijgen van deze functie?
    De benodigde basis is een afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur in financieel economische richting.

    • Minimaal na je opleiding vijf jaar ervaring bij verschillende organisaties.
    • Zelfstandig verantwoordelijk zijn geweest voor Financial Control: financiële administratie en financieel management.
    • Je hebt je ontwikkelt richting Business Control en ervaring met Project Control met diverse stakeholders.
    • Financiële transactieverwerking in grote aantallen is je niet vreemd.
    • Excel gebruik je dagelijks op hoog niveau
    • Ervaring met systemen als Basecone en Twinfield
    • Communicatief vaardig, geduld en pro-activiteit, met deze kwaliteiten kun jij goed samenwerken met diverse stakeholders.
    • Met jouw sterke analyses en integriteit weet je management te overtuigen.
    • Financiële Engelse termen kun je toepassen in jouw mondelinge en schriftelijke communicatie.

    Arbeidsvoorwaarden

    • Contract voor onbepaalde tijd
    • Pensioenpremie betalen wij volledig, en dus netto meer overhouden
    • Minimaal een 24-32 urige werkweek, flexibele dagen en werktijden tussen 8:00-18:00 uur
    • Thuiswerken is gedeeltelijk mogelijk
    • 26 verlofdagen bij fulltime
    • Reiskostenvergoeding
    • Werklaptop en mobiele werktelefoon
    • Volledige vergoeding ontwikkelingsactiviteiten
    • Collectieve korting en tegemoetkoming CZ ziektekostenverzekering

    Scheidt & Bachmann Nederland is een dochteronderneming van de wereldwijd opererende onderneming Scheidt & Bachmann GmbH, met het hoofdkantoor in Mönchengladbach in Duitsland. Ze zijn niet alleen ontwikkelaar en producent van Systemen voor Openbaar Vervoer, ook voor Parkeergarages, Spoorwegbeveiliging en Tankstations.

     

    Interesse?

    Stuur een bericht met je naam en telefoonnummer naar de HR Manager: Marloes Elbrink elbrink.marloes@scheidt-bachmann.nl  06 5750 9298
    Wij nemen dan op korte termijn contact met je op!
    En brengen je in contact met onze collega’s:

    • Robin van Haasteren – Managing Director
    • Andre Wansink – Director Operations
    • Reginald Slijkoort – Interim Business Controler

    terug