• CARREER AT SCHEIDT & BACHMANN - APPLY NOW

    Field Service Engineer (M/V) - NL

    Systemen-voor-Openbaar-Vervoer

    Wil jij werken met elektronica en software in OV-Chipkaart en kaartverkoop automaten op diverse locaties in Nederland? Dit is je kans!

    De Field Service Engineer voert zelfstandig upgrades, reparatie- en onderhoudswerkzaamheden uit voor OV-chipkaart en kaartverkoopautomaten.

    • Je werkt met een tastbaar product die elke openbaar vervoer reiziger kent.
    • Innovatieve producten die technisch nog veel in ontwikkeling zijn.
    • Je werkt met hardware en ook software: een uitdagende combi om mee te werken.
    • Je krijgt je eigen werkbus en met moderne communicatiemiddelen.
    • Bent veel onderweg in heel Nederland.
    • Je werkt in een klein persoonlijk team.
    • Je komt in contact met diverse klanten: medewerkers bij supermarkten, scholen, ziekenhuizen, stations en haltes.
    • Een functie met goede arbeidsvoorwaarden: salaris tussen €2700-3100 bruto.

    Systemen voor Openbaar Vervoer

    Scheidt & Bachmann Nederland in Utrecht levert o.a. de OV-chipkaart oplaad- en ophaalautomaten en kaartverkoopautomaten. Voor heel Nederland verzorgen wij de installatie, het onderhoud en systeem monitoring vanuit ons hoofdkantoor in Utrecht.

    Hoe ziet een dag er uit als Field Service Engineer:

    • Jouw eigen bus staat bij je huis klaar om te vertrekken, met voldoende materialen.
    • Je bent verantwoordelijk voor je eigen voorraadbeheer in jouw bus.
    • Via een field service app krijg je een planning.
    • Het gaat om een storing, een plaatsing van een nieuw apparaat of onderhoudswerkzaamheden.
    • Ter plekke stel je een diagnose in geval van storingen. En repareert storingen.
    • Denk aan storingen in communicatiesystemen, kaartdispencers, defecte touchscreens, elektronische betaalsystemen.
    • Je voert onderhoudswerkzaamheden aan systemen uit.
    • Denk aan onderhoud doorvoeren van cash geld systemen hardware en software updates, software testen, aanvullen met ov-chipkaarten.
    • In Salesforce app vul je digitaal je service appointment in.
    • Je levert de beste service. Als de taak een (te) grote uitdaging is, maak je gebruik van een online kennisdatabase. Ook staan support engineers klaar om met je samen te werken, zodat je de klant evreden kunt achterlaten.
    • Je gebruikt beschermingsmiddelen en werkt volgens de VCA-richtlijnen.

    Welk opleidingsniveau en kwaliteiten helpen je deze functie goed te kunnen?

    • Kennis van netwerken en systemen op MBO3-niveau.
    • Kennis van elektrotechniek en mechanica op MBO3-niveau.
    • Kennis van materialen, certificeringnormen en veiligheidsmiddelen.
    • Zelfstandig en flexibel zijn, elke dag ga je alleen op pad.
    • Storingen kunnen oplossen, diagnose vaardigheden.
    • Sociale vaardigheid voor de communicatie met de klant en het team.
    • Vaardigheid voor het klantgericht, oplossingsgericht en veilig onderhouden en (de)monteren van systemen.
    • Hanteren van veiligheidsrisico’s.
    • Basis Engels kunnen voor het lezen van handleidingen en contact met klanten

    Scheidt & Bachmann Nederland is een dochteronderneming van de wereldwijd opererende onderneming Scheidt & Bachmann GmbH, met het hoofdkantoor in Mönchengladbach in Duitsland. Ze zijn niet alleen ontwikkelaar en producent van Systemen voor Openbaar Vervoer, ook voor Parkeergarages, Stadions en Recreatieparken, Spoorwegbeveiliging en Tankstations.

    Interesse?

    Ben je graag onderweg en ben je benieuwd naar de techniek van onze producten? Lijkt het je leuk te werken in een klein persoonlijk team? We maken graag direct kennis met je!

    Stuur een e-mail met je naam en telefoonnummer naar de Manager Services Richard Pannen: pannen.richard@scheidt-bachmann.nl 
    Wij nemen dan op korte termijn contact met je op!


    terug