Context
Het IT Operations team monitort de transactieverwerking van alle bankpas en OV Chipcard betalingen voor het reizen in het Openbaar Vervoer. De betalingen met een bankpas vindt plaats in een compleet nieuw ontwikkeld Identity based ticketing systeem in de Oracle Cloud. Dit jaar is het systeem live gegaan bij alle vervoerders in NL. Als Manager IT Operations ben je verantwoordelijk voor deze Serviceverlening met een team
van 10 medewerkers met Senior Application Support Engineers, Cloud Engineers en een Incident Manager.
De werking van het systeem wordt nu uitgedaagd met het oplopend aantal transacties doordat steeds meer reizigers het gaan gebruiken. De komende jaren wordt het systeem verder ontwikkeld met allerlei nieuwe functionaliteiten in samenwerking met de vervoerders. Als Manager IT Operations stuur je dit team aan die voor de uitdaging staat het totale systeem, bestaande uit applicaties, de cloud infrastructuur en alle connecties
met apps en de backoffice systemen van de OV bedrijven verder efficiënt te beheren.
Een financiële reizigerstransactie legt een complexe route af in het systeem landschap en onderweg kan veel misgaan. Het tijdig signaleren, oplossen, maar vooral voorkomen van incidenten in deze transactieafhandeling is cruciaal. Development en Operations (DevOps) werken samen om het systeem stabiel te houden, incidenten te managen en hotfixes uit te voeren.
Het systeem werkt met verschillende professionele omgevingen, waaronder Java, Oracle Cloud, Postgress en Cassandra, Terraform, Ansible en Jenkins. De incidentafhandeling en vastlegging vindt plaats via Atlassian (Jira en Confluence), terwijl de monitoring en logging via gerenommeerde tools als Kibana, OPSGenie, Kibana en Grafana plaatsvinden.
De samenwerking met Security & Compliance is van belang, we werken met diverse certificeringen zoals ISO 27001, PCI-DSS, ISAE3402.
Specifieke taken voor deze functie zijn:
- Eindverantwoordelijk voor het IT Operations team
- Aansturing van het team, coaching en ontwikkeling
- Het verder uitbouwen van het team
- Eindverantwoordelijk voor het in stand houden van het systeem
- Continue verbeteren
- Herkennen en analyse van problems
- Voorkomen van incidenten
- Tijdig oplossen van Performance incidenten
- Beschikbaar en betrouwbaarheid van het systeem borgen
- Escalaties managen in samenwerking met de klant.
- Het incident en problem managementproces efficiënt en productief inrichten.
- Continue verbeteren
- Voert regelmatig overleg met de klant om de uitgevoerde serviceverlening te evalueren en zet verbeteracties uit. Het aanspreekpunt voor de Manager Operations van Translink
- Zorgen voor de perfecte samenwerking met collega’s van Development en Compliance & Security. Deze drie domeinen bepalen gezamenlijk het succes van het systeem. Internationale samenwerking op afstand met de teams in Slowakije en op het hoofdkantoor in Duitsland.
- Het bewaken van de commerciële en financiële belangen van SBNL bij de opdrachtgever en het terugkoppelen van informatie hieromtrent naar de SBNLorganisatie.
Uitdagende werkomgeving
Werken in een klein internationaal team met korte lijnen kenmerkt het werken bij Scheidt & Bachmann, met de kennis en ervaring van een grote internationale organisatie binnen handbereik. We zorgen voor het door ontwikkelen van transactie- en datadiensten, en de opbouw van stabiele, betrouwbare dienstverlening. Aantoonbaar in control zijn vormt hierin de basis. Met een hoge mate van automatisering en door ontwikkeling van de features in het systeem.
- In korte tijd succes behalen waar het team en de klant gemotiveerd voor zijn. We hebben met de klant een partnership, en geven samen deze innovatie invulling.
- Je werkt in een klein internationaal georiënteerd team, met veel betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Een ondernemende sfeer op ons kantoor in Utrecht.
- Proactieve interne samenwerking, ook met de internationale collega’s van de Duitse moederorganisatie en de development en operations teams in Slowakije. Dat vraagt om communicatietalent, assertiviteit en daadkracht. Daadwerkelijk je ervaring en ideeën snel in actie omzetten.
- Veel ruimte voor verbetering en verandering. Eigen initiatieven worden erg gewaardeerd.
- Je werkt met meerdere externe stakeholders; onze grootste klant Translink, leveranciers Oracle en Octopus.
Welke kennis en ervaring helpen je succesvol te zijn, en energie te krijgen van deze functie?
- HBO opleiding richting IT, Bedrijfskunde of Veranderkunde.
- Minimaal vijf jaar managementervaring met het aansturen van een IT Operations/Services team.
- ITIL principes kunnen toepassen en verbeteren.
- Uitgebreide ervaring met het implementeren van Incident en Problem management
- Een mensgerichte teamspeler gericht op samenwerking
- Gedreven en doelgericht
- Een bouwer: proactief kunnen en willen verbeteren
- Kunnen implementeren en borgen
- Stressbestendig, kunnen relativeren en prioriteren
- Communicatief vaardig, inzicht en aandacht voor details, plannen, delegeren, daadkrachtig en proactief; met deze kwaliteiten kun jij goed samenwerken met diverse interne en externe stakeholders.
- Je bent gewend te werken met diverse werk culturen en communicatie in het Engels.
Wat hebben wij jou te bieden als je in dienst komt?
- Contract voor onbepaalde tijd
- Pensioenpremie betalen wij volledig, en dus netto meer overhouden
- Fulltime salaris tussen de €7.000 en €7.500 per maand
- Gewenste inzet 32 tot 40 uur per week
- Flexibele dagen en werktijden doorgaans tussen 8:00-18:00 uur
- Flexibele inzetbaarheid in weekenden en nacht ook af en toe gewenst
- Thuiswerken is gedeeltelijk mogelijk
- 26 verlofdagen bij fulltime
- Reiskostenvergoeding
- Werklaptop en mobiele werktelefoon
- Volledige vergoeding ontwikkelingsactiviteiten
Wat hebben wij jou te bieden als je deze opdracht freelance aanneemt?
- Tarief tussen €90-110 per uur.
- Kantoor te Utrecht tot je beschikking.
- Gezellig team, met deelname aan diverse team uitjes.
Hier ga je werken
Scheidt & Bachmann Nederland is een dochteronderneming van de wereldwijd opererende onderneming Scheidt & Bachmann GmbH, met het hoofdkantoor in Mönchengladbach in Duitsland. Ze zijn niet alleen ontwikkelaar en producent van Systemen voor Openbaar Vervoer, ook voor Parkeergarages, Spoorwegbeveiliging en Tankstations.