Context
Het IT Operations team monitort de transactieverwerking van alle bankpas en OV Chipcard betalingen voor het reizen in het Openbaar Vervoer. De betalingen met een bankpas vindt plaats in een compleet nieuw ontwikkeld Identity based ticketing systeem in de Oracle Cloud. Afgelopen jaar is het systeem live gegaan bij alle vervoerders in NL.
De werking van het systeem wordt nu uitgedaagd met het oplopend aantal transacties doordat steeds meer reizigers het gaan gebruiken. De komende jaren wordt het systeem verder ontwikkeld met allerlei nieuwe functionaliteiten in samenwerking met de vervoerders.
Een financiële reizigerstransactie legt een complexe route af in het systeem landschap en onderweg kan veel misgaan. Het tijdig signaleren, oplossen, maar vooral voorkomen van incidenten in deze transactieafhandeling is cruciaal. Development en Operations (DevOps) werken samen om het systeem stabiel te houden, incidenten te managen en hotfixes uit te voeren.
Het systeem werkt met verschillende professionele omgevingen, waaronder Java, Oracle Cloud, Postgress en Cassandra, Terraform, Ansible en Jenkins. De incidentafhandeling en vastlegging vindt plaats via Atlassian (Jira en Confluence), terwijl de monitoring en logging via gerenommeerde tools als Kibana, OPSGenie, Kibana en Grafana plaatsvinden.
Specifieke taken voor deze functie zijn:
- Analyse van repeterende incidenten, oormerken als problems en structureel oplossen van deze problems samen met hget Developmentteam
- Werken met en het continue verbeteren van het incident management proces
- Verantwoordelijk voor de ticketafhandeling (incidenten en de servicerequest)
- Ingangscontrole van de.
- Toekennen van tickets aan de teams
- Voortgang bewaken
- Borgen dat de tickets zijn voorzien met alle relevante informatie
- Adequate communicatie met de klant over de (voortgang van de) ticketafhandeling afgestemd op de behoefte van de klant
- Samen met het team en de klant de tickets prioriteiten op basis van impact en risico
- Escalaties managen in samenwerking met de klant.
- Capaciteit en competenties van het team koppelen aan de afhandeling.
- Het bijdragen aan het halen van de Service Level Agreements
- ITIL werkwijze toetsen en borgen met het team; werkafspraken afstemmen op veranderende workload.
- Zorgen voor de perfecte samenwerking met collega’s van Development en Compliance & Security. Deze drie domeinen bepalen gezamenlijk het succes van het systeem.
- Internationale samenwerking op afstand met de teams in Slowakije en op het hoofdkantoor in Duitsland.
Uitdagende werkomgeving
Werken in een klein internationaal team met korte lijnen kenmerkt het werken bij Scheidt & Bachmann, met de kennis en ervaring van een grote internationale organisatie binnen handbereik. We zorgen voor het door ontwikkelen van transactie- en datadiensten, en de opbouw van stabiele, betrouwbare dienstverlening. Aantoonbaar in control zijn vormt hierin de basis. Met een hoge mate van automatisering en door ontwikkeling van de features in het systeem.
- In korte tijd succes behalen waar het team en de klant gemotiveerd voor zijn. We hebben met de klant een partnership, en geven samen deze innovatie invulling.
- Je werkt in een klein internationaal georiënteerd team, met veel betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Een ondernemende sfeer op ons kantoor in Utrecht.
- Proactieve interne samenwerking, ook met de internationale collega’s van de Duitse moederorganisatie en de development en operations teams in Slowakije. Dat vraagt om communicatietalent, assertiviteit en daadkracht. Daadwerkelijk je ervaring en ideeën snel in actie omzetten.
- Veel ruimte voor verbetering en verandering. Eigen initiatieven worden erg gewaardeerd.
- Je werkt met meerdere externe stakeholders; onze grootste klant Translink, leveranciers Oracle en Octopus.
Welke kennis en ervaring helpen je succesvol te zijn, en energie te krijgen van deze functie?
- IT HBO opleiding.
- Uitgebreide ervaring met het implementeren van Incident en Problem Management
- Een mensgerichte teamspeler gericht op samenwerking:
je bent verbindende partij tussen de klant en het Operations en Development team betreffende incidenten, problems en servicerequests - Verantwoordelijke en Kwaliteitsgerichte persoonlijkheid.
- Stressbestendig - kunnen relativeren en prioriteren
- Probleemanalyse – ticket analyse, analyses naar oorzaken en impact.
- Omgevingsbewustzijn – relevante ontwikkelingen bij de klant en het team meewegen in je acties.
- Communicatief mondeling en schriftelijk vaardig en servicegericht – sterk in het onderhouden van de klantrelatie en onderlinge communicatie in het team met diverse stakeholders.
- Resultaatgericht - je zorgt ervoor dat incidenten, problems en servicerequest binnen de SLA zijn opgelost.
- Analytisch en snel de impact van een issue kunnen doorgronden
- Ervaring met Incident Management Tools bij voorkeur Jira.
- ITIL principes kunnen toepassen en verbeteren.
- Je bent gewend te werken met diverse werk culturen en communicatie in het Engels.
Wat hebben wij jou te bieden als je in dienst komt?
- Contract voor onbepaalde tijd
- Fulltime salaris tussen de €6.000 en €6.200 per maand
- Pensioenpremie betalen wij volledig, en dus netto meer overhouden
- Gewenste inzet 32 tot 40 uur per week
- Flexibele dagen en werktijden doorgaans tussen 8:00-18:00 uur
- Standby diensten 1x p.mnd €160, met urentoeslag % tussen 20-200%.
- 2 kantoordagen per week en de rest thuiswerken mogelijk
- Reiskostenvergoeding €0,21 p.km.
- 26 verlofdagen bij fulltime
- €30 tegemoetkoming aanvullende zorgverzekering
- Werklaptop en mobiele werktelefoon
- Computerbril tegemoetkoming van €250
- Volledige vergoeding ontwikkelingsactiviteiten
- Fietslease regeling
Hier ga je werken
Scheidt & Bachmann Nederland is een dochteronderneming van de wereldwijd opererende onderneming Scheidt & Bachmann GmbH, met het hoofdkantoor in Mönchengladbach in Duitsland. Ze zijn niet alleen ontwikkelaar en producent van Systemen voor Openbaar Vervoer, ook voor Parkeergarages, Spoorwegbeveiliging en Tankstations.